Wednesday, April 24, 2013

Nawfal oh Nawfal

Of the two boys, nawfal is the one with more drama. Penuh emosi budak itu.. Every word coming from him adalah disertakan dengan tonasi yg begitu clear. Kalau dia marah, dengan muka sekali berkerut-kerut sambil mata menjeling dgn tajam. Yup, that's my boy. Which brings me to my story today. Kisah ini berlaku semalam.

Nawfal: Mama, ngok ni! Sepah! *sambil menunjuk kepada kotak-kotak biskut dan jajan-jajan yang bertaburan di atas lantai dapur.

Me: Oh no! Siapa buat ni? *dengan ekspresi penuh drama juga

Nawfal: Adik wat! *sambil menuding jari pada Nafiz

Me: Oh no adik! Boleh nawfal tolong mama kemas?

Nawfal: Boleh! *lantas berlalu ke arah kesepahan

Me: Terima kasih nawfal!

Namun begitu, beliau telah terlupa untuk mengemas kesepahan tersebut kerana sewaktu mengemas, beliau terjumpa coklat wafer, lantas meminta ai untuk membukakkan wafer tu utk dia, and all thoughts of mengemas has gone down the drain. Takpelah nawfal, nanti mama kemas yer.. Huhu..

But anyway, it is such a joy to see him grow up, knowing that you are a huge influence in his life. Often I hear him use the words I use, with the exact tone I used when I uttered the word. Oh yes, he is now in that 'spongy' state, where he absorbed everything around him and mimicked almost everything.

So mommies, careful with your words. Your child might be using it ;)

1 comment: